04 Mei 2012

4 MEI........



Hari Jumaat 4 mei 2012,hari lahir saya.Abang lah orang pertama yang ucapkan ‘selamat hari lahir’ untuk saya.Terima kasih untuk abang.Setahun yang lalu pun macam tu juga,abang lah orang yang pertama ucapkan ‘selamat hari lahir’ untuk saya.

Pesanan dan nasihat abang untuk saya:

"hadiah terbaik hari jadi kte adlh dgn mngucapkn 'terima kasih mak kerna melahirkn sy'...hari jadi adlh hari tuk meraikn mak kite yg bpenat lelah melahirkn kite, bkn nk meraikn kite...kite sng2 je lahir then hari tu kite diraikn padahal mak yg bersusah2+bersakit2 nk melahirkn kite...".
(1 Mei 2011)

ingt..
ibu 1st
peluk + cium la ye dy
(3 mei 2012)

Itulah pesanan abang buat saya.Bagi abang,mak lah terbaik.Saya tahu,abang pun macam tu juga,rapat sangat dengan mak.Mak lah segala-galanya.Jasa dan pengorbanan ibu sangatlah tinggi nilainya.

Hari lahir saya,saya tak harapkan apa2 hadiah istimewa pun dari mak ayah.Cukuplah jasa dan pengorbanan mak ayah  selama ni.Itulah hadiah terbaik untuk saya.Doa dari mak ayah juga hadiah terbaik untuk saya.

Saya bukannya seorang anak yang suka mendesak mak ayah menyediakan segala kelengkapan untuk saya.Saya bersyukur dengan apa yang saya miliki sekarang ini.Saya sayangkan mak ayah saya.

Abang,terima kasih ya untuk segala pesanan dan nasihat abang untuk saya.Hanya ALLAH yang dapat membalas segala kebaikan abang untuk saya.Moga abang sentiasa dalam rahmat dan redhaNYA.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan