02 Ogos 2011

TERIMA KASIH ABANG.....



“Salam…jiha najihah tu makwe abg ek”?

Ada2 aje la kawan-kawan abang ni.Mcm mana diaorg blh kata yang kakak ni makwe abang.Kalau sebab komen kakak kat wall abang,kakak rasa biasa aje,xde satu pun komen yang menghala kearah sesuatu perhubungan.Semuanya biasa aje.

Entahlah,tetiba aje mereka boleh fikir sedemikian.Hairan juga ya,dah berapa org kwn2 abang yang bertanya sedemikian…agaknya mereka suka abang kot,manalah tahukan,hati dan perasaan mereka sukar diterjemahkan dengan kata-kata…begitu juga dengan abangkan,tentu berkenan dengan salah seorg dari merekakan…maaf,maaf…kakak gurau je.

Abang pula selalu katakan yang kakak ni sudah ada pakwe.
Untuk pengetahuan abang,dalam hati kakak xde sape-sape pun buat masa sekarang ni…kakak belum terfikir pun ke arah itu.Kakak masih lagi belajar,memang x di nafikan remaja seperti kakak sudah ada keinginan untuk berpasangan,tapi bukan kakak ya.Ramai kawan-kawan kakak yang sudah pun mempunyai pasangan masing-masing.Kakak terkecuali ya dari senarai itu.Rekod peribadi kakak bersih setakat ni,alhamdulillah.
Kakak berharap sangat biar ianya kekal sebegitu untuk tempoh tertentu.

Kalau ada pun cinta di hati kakak,cinta itu hanya untuk PENCIPTA dan cinta kepada keluarga tersayang.Tanpa izin dan anugerah dari NYA tiadalah kakak kat dunia ni.Siapalah kakak ni,hanya seorg insan kerdil yang menumpang kat dunia yang sementara ni.Alhamdulillah kakak masih lagi diberi kesempatan untuk menjalani sisa-sisa hidup di bumi milikNYA.

Kakak masih ingat lagi pesanan abang untuk kakak:
“Don,t find Love,let Love find u.That’s y  that call it Falling in Love,B’cos u’re Falling in Love without Forcing to Fall”.Think about that.

“Jangan ada cinta di dalam hati sesama makhluk,melebihi cinta pada ALLAH”,tazkirah seorang ustaz pada malam pertama puasa Ramadhan.

Kakak x nak beratkan minda dengan hal-hal seperti itu,lagipun belum tiba masanya untuk semua itu.Kakak yakin akan janji-janji ALLAH pada setiap hamba-hambaNYA. Jodoh,pertemuan, ajal dan maut ALLAH yang tentukan.Kita makhluk yang bergelar insan hanya mampu merancang dan ALLAH jualah yang menentukan.
Kakakkan masih lagi belajar,lainlah abang…sudah mencapai tahap yang membanggakan,baik untuk keluarga mahupun diri sendiri.

Abang dah layak untuk:
mencari bidadari solehah idaman hati,
janji sehidup semati,
kekal hingga akhir nanti,
menuju syurga yang abadi.

Entah-entah abang dah ada calon idaman hati ni….saje je x nak bagitau kakak,ya x abang.Mohon maaf ya abang,andai tersalah kata-kata.Abang baik sangat,bertuahlah sesiapa yang rapat dengan abang…maaf,maaf…kakak gurau lagi.

Andai abang ada terbaca coretan kakak ni,kakak minta maaflah ya…maaf banyak2 ya.Beginilah kakak,jika ada idea yang menarik,memang kakak suka coretkan untuk tatapan kakak sendiri.Kakak nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih ya untuk abang,hingga kini masih menghubungi kakak (dah 4 bulan ikatan ukhwah ini terjalin).Terima kasih ya abang…terima kasih banyak-banyak.Abang baik sangat.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan