26 Februari 2011

PASRAH DENGAN KETENTUAN ALLAH

x tahulah nak gambarkan bagaimanakah perasaan saya kepada kedua-dua insan yg saya sayangi iaitu abang dan kakak…..saya terlalu menyayangi mereka berdua…..saya nakkan mereka berdua bahagia bersama….tapi saya akur akan ajal,jodoh dan pertemuan di tangan  Allah…..yg mampu saya lakukan hanyalah berdoa,memohon kehadrat Allah,moga-moga ada jodoh di antara mereka berdua…..kita x tahu apa yg Allah rancangkan untuk kita di sebalik dugaan,halangan dan rintangan yang kita hadapi……insyaAllah andai kita tabah menghadapi semua  ujian itu,Allah akan memberi yang terbaik untuk kita….

saya x tahu apa yg terpendam dalam hati abang,kerana abang seorang yg pandai menyimpan rahsia…..x sedikit pun masalahnya diceritakan kepada saya,kalau ada pun yg diceritakan berupa perkara-perkara biasa….hal peribadi menjadi miliknya seorang diri…..susah sebenarnya untuk menyelami apa yang tersirat dalam hati abang….lagipun siapalah saya untuk menyibukkan diri dalam hal peribadi abang….saya pun mahukan yang terbaik untuk abang yg saya sayangi…..bahagia abang,bahagialah saya…..gembira abang,gembiralah saya…...sedih abang,sedih juga saya….susah untuk saya lupakan insan baik seperti abang….abanglah sumber inspirasi saya…..

kakak selalu juga berkongsi suka duka bersama,walaupun mengenai hal peribadi…..saya suka cara kakak berterus terang…..sekalipun masih ada rahsia yg kakak sembunyikan…..tapi kebanyakkannya dikongsi bersama saya……kakak luahkan apa yg terpendam dalam hatinya…..sesetengahnya sudah x menjadi rahsia diantara kami berdua lagi….mungkin saya dan kakak sama-sama perempuan,sebab itulah kakak x simpan terlalu lama apa yang terpendam dalam hatinya seorang diri…..tapi rahsia tetap rahsia…..bila kakak x sibuk dengan pelajarannya,dia akan  menghubungi saya…kadang-kadang saya  yang menghubungi kakak….kakak menjadi pendengar setia saya,begitu juga sebaliknya,saya menjadi pendengar setia kakak…..seperti abang,kakak juga adalah seorang insan yg baik……

inilah abang dan kakak saya yg paling baik…..saya sayangkan kedua-duanya……mereka berdua tetap dalam ingatan saya,mereka berdua tetap dalam hati saya…..x mungkin ada penggantinya…..mereka adalah terbaik di antara terbaik…..saya mahukan yang terbaik untuk mereka berdua…..



Ya Allah,
kepadaMu ku memohon,
kepadaMu ku berserah,
andai telah tersurat,
jodoh di antara mereka berdua,
Engkau satukanlah hati mereka.

Ya Allah,
kepadaMu ku memohon,
kepadaMu ku berserah,
andai ada rasa kasih dan sayang antara mereka,
Engkau perkenankanlah permintaan mereka,
untuk hidup bersama,
kekal selamanya.

Ya Allah,
kepadaMu ku memohon,
kepadaMu ku berserah,
sesungguhnya Engkaulah Tuhan semesta alam,
dari Engkau kami datang dan dari Engkau jualah kami kembali.

Amin Ya Rabbal ‘Alamin……



Tiada ulasan:

Catat Ulasan