15 April 2011

CINTA,KASIH,SAYANG DAN RINDU...



Bila cintaNYA menyapa,kita buat endah x endah aje.Bila kasihNYA menghampiri,kita jarakkan.Bila sayangNYA mendekati,kita jauhkan diri.Bila rinduNYA datang,kita biarkan ianya pergi begitu aje.Kenapa kita begitu?

Bila cinta kekasih hati menyapa,kita agung-agungkan.Bila kasih kekasih hati menghampiri,kita sanjungi.Bila sayang kekasih hati mendekati,kita kagumi.Bila rindu kekasih hati datang,kita pertahankan.Kenapa kita begitu?

Bila cinta kekasih hati menyapa,kita lupa pada  PENCIPTA kita.Bila kasih kekasih hati  menghampiri,kita jarakkan diri dari DIA.Bila sayang kekasih hati mendekati,kita jauhkan diri dari DIA.Bila rindu kekasih hati datang,kita biarkan rindu padaNYA pergi begitu aje.Kenapa kita begitu?

Bila cinta kekasih hati x lagi menyapa,cinta siapa pula yang akan menyapa kita?Bila kasih kekasih hati x lagi menghampiri,kasih siapa pula yang akan menghampiri kita?Bila sayang kekasih hati x lagi mendekati,sayang siapa pula yang akan mendekati kita?Bila rindu kekasih hati x lagi datang,rindu siapa pula yang akan datang kepada kita?

Bila cinta,kasih,sayang dan rindu kekasih hati  x lagi menyapa,x lagi menghampiri,x lagi mendekati dan x lagi datang,tentu kita sedihkan.Tapi andai cinta,kasih,sayang dan rindu dariNYA x lagi menyapa,x lagi menghampiri,x lagi mendekati dan x lagi datang adakah kita bersedih?Andai semua itu terjadi, barulah kita hendak beralih kepada PENCIPTA kita.Ketahuilah cinta,kasih,sayang dan rindu dariNYA tiada sempadan,DIA tetap disisi kita,cuma kita x tahu menghargai kewujudanNYA.Kita sentiasa lalai dan leka dengan cinta rekaan kita sendiri.

Bila tidak bertemu dengan kekasih hati sehari semalam…cinta,kasih,sayang dan rindu semakin menebal.Andai tidak bertemu denganNYA sehari semalam dalam solat 5 waktu,adakah cinta,kasih,sayang dan rindu juga semakin menebal.Tepuk dada tanya iman.

Ucapkanlah kalimah cinta buatNYA dengan sepenuh hati selagi berpeluang.Rungkaikan kasih dalam diri buatNYA dengan seikhlas hati selagi hayat masih ada.Simpulkan sayang buatNYA dan impikan rindu untuk bertemu denganNYA di dalam syurga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan